مدير عامل شرکت گاز استان گيلان گفت: در هفته دولت امسال، 34 روستا و 25 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 116 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" اکبر با اشاره به گازرسانی به 34 روستای صعب العبور و کوهستانی و نیز 25 واحد صنعتی عمده اظهار کرد: اين شرکت با اجراي پروژه های گازرساني،مجموع مشترکين خود را در هفته دولت به یک میلیون و 28 هزار مشترک افزايش داده است.
وی اضافه کرد: 34 روستایی که در هفته دولت امسال گازدار می شوند در شهرستان های کوهستانی رودبار، لنگرود، تالش و املش قرار دارند و برای گازرسانی به آنها بیش از 109 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: با گازرسانی به این روستاها در هفته دولت 97، مجموع روستاهای بهره مند از گاز در گیلان به یک هزار و 942 روستا و درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان به 94.2 درصد افزایش می یابد.
اکبر، در ادامه با اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به 25 واحد صنعتی عمده دیگر در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر 7.1 میلیارد ریال خاطرنشان کرد: گازرسانی گسترده در گیلان به ویژه در روستاها و مناطق دورافتاده سبب رونق اقتصادی در استان شده و عامل تسهیل مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.
وی ادامه داد: با افتتاح طرح گازرسانی به 25 واحد صنعتی عمده در استان، مجموع صنایع عمده گازدار استان به هزار و 396 واحد افزایش یافته و با احتساب مشترکین صنعتی جزء، واحدهای صنعتی گازدار به 5 هزار 325 واحد رسیده است.
مديرعامل شرکت گاز استان گيلان با اشاره به اين موضوع که در سال 92 و ابتدای دولت یازدهم درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز 65 درصد بود بیان داشت: اين شرکت با اجراي موفقیت آمیز پروژه های بند «ق» تبصره دو قانون بودجه ۹۳ کشور توانسته طی 5 سال درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان را در حدود 30 درصد افزایش داده و مجموع مشترکين خود را به بالای یک میلیون مشترک برساند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به نزدیک شدن به اتمام عملیات توسعه گاز رسانی در استان از برنامه ریزی گسترده این شرکت در جهت تحقق سیاست شرکت ملی گاز «رسیدن از کمیت به کیفیت با تغییر در رفتار و فرایندها» خبر داد و گفت: این شرکت با اجرای پروژه های کیفی مختلفی از قبیل اجرای پروژه های قرائت و چاپ همزمان صورتحساب، GIS ، طرح سفیران انرژی، بهینه سازی مصرف سوخت گرمکن های ایستگاه های تقلیل فشار گاز، مرکز پیام و امداد متمرکز، ایجاد شبکه پرسرعت مخابراتی در ادارات گاز استان، راه اندازی سامانه اعلام کارکرد و پرداخت تلفنی 3415 و نیز اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز گیلان در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشترکین گام های موثری برداشته است.
منبع: ایسنا