روشهای کلیدی برای ارتقای روابط عمیق با مشتری در بازارهای شلوغ
فرقی نمی کند شما یک بازاریاب در سطح بنگاه به بنگاه (B۲B) باشید یا یک بازاریاب که مستقیما با مشتریان (B۲C) طرف هستید. حفظ روابط قوی با مشتریان یکی از عوامل کلیدی موفقیت شماست. داشتن هدفی مشخص برای خدماتی که ارائه میدهید و حفظ روابط شفاف میتواند بهترین ابزار شما باشد. شفافیت در اصل به معنای پذیرا بودن و صادق و زلال بودن در تمامی ارتباطات، اقدامات و فرآیندهاست.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" موفقیتها و چالشهایتان را آزادانه به اشتراک بگذارید تا مشتریان خدماتی را که ارائه میدهید و نتایج احتمالی را کاملا درک کنند. این سطح از شفافیت و صداقت در بازاریابی حیاتی است، زیرا در بازاریابی صداقت و همکاری نقش بسزایی در دستیابی به موفقیت دارند. اجازه بدهید کمی دقیقتر به شفافیت بپردازیم. ببینیم چرا اینقدر اهمیت دارد و چگونه میتوانیم برای تقویت ارتباط با مشتری از آن استفاده کنیم.
اعتمادسازی از روز اول
نه فقط روابط کسب و کار، بلکه هر نوع رابطهای بر پایه اعتماد ساخته میشود و روابط کاری هم از این قاعده مستثنی نیستند.وقتی از همان ابتدا در مرحله فروش، خدماتتان را شفاف و واضح ارائه کنید، زیربنای محکمی برای یک رابطه بلندمدت میسازید. این موضوع بخش مهمی از موفقیت هر کسب و کاری است، چون حفظ مشتری فعلی معمولا راحتتر و کمهزینهتر از جذب مشتری جدید است.حفظ شفافیت و صداقت از بروز هرگونه سوءتفاهمی جلوگیری میکند و به شما و مشتریهایتان اجازه میدهد نوعی از رابطه همکاری را بنا کنید که از همان ابتدا هر دو روی اهداف اتفاق نظر دارید و با هم هماهنگ هستید. به این سه راه کلیدی برای شفاف بودن با مشتریان نگاهی بیندازید:
۱- درباره معیارهای عملکرد و مراحل قابل اجرا، روشن و واضح صحبت کنید