طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راههای کشور»؛ ابزاری کارا برای مدیریت بهینه منابع
سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: اجرای طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راههای کشور» برای ۱۰۰ هزار کیلومتر - خط از محورهای شریانی و فرعی، ابزاری کارا برای برنامهریزی و مدیریت بهینه منابع در سطح شبکه راهها است.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: طرح ملی «پایش وضعیت روسازی راههای کشور» با بهرهگیری از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و نقشآفرینی دانشبنیانها در توسعه سامانه در لبه تکنولوژی در حال توسعه و بهروزرسانی است.وی بیان کرد: اجرای این طرح با هدف تقویت توان مدیریت زیرساختهای جادهای، اولویتبندی علمی و فنی طرحها و پروژههای تعمیر و نگهداری زیرساختها با بهرهگیری از تجهیزات پیشرفته خودکار از مهر ماه امسال در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از اجرای همزمان این طرح برای ۱۰۰ هزار کیلومتر - خط از راههای شریانی و فرعی کشور و پایش موفقیتآمیز ۳۰ درصد از شبکه راهها خبر داد
اکبری عنوان کرد: طرح ملی پایش وضعیت روسازی راههای کشور به واسطه وسعت اجرا، تخصصی بودن مطالعات، استفاده از آخرین فناوریها و بهرهمندی از متخصصان، فناوران، تیمهای دانشبنیان، یکی از بزرگترین، مهمترین و تخصصیترین پروژههای مطالعاتی کشور بهشمار میرود.
اجرای طرح پایش شبکه راههای کشور منطبق با استانداردهای بینالمللی با تصویربرداری پیشرفته از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است
وی افزود: این طرح در سال ۱۴۰۳ بهعنوان یکی از محصولات دانشپایه مهندسی کشور با هدف استفاده از توان و ظرفیت بومی و همافزایی شرکتهای دانشبنیان و برنامهریزی و مدیریت بهینه منابع در سطح شبکه راهها مورد استفاده قرار گرفته است.سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از این طرح به عنوان دستاوردی ارزشمند و ابزاری کارا و اثرگذار در مسیر برنامهریزی کارشناسی و تصمیمسازی فنی یاد کرد که با مشارکت متخصصان، نخبگان و فناوران در دهمین سال توسعه و بهروزرسانی قرار گرفته است.
مبانی این رویکرد همسو با استاندارهای بینالمللی است
اکبری ادامه داد: توسعه این راهبرد بسترهای جدیدی را برای اجرای روشهای علمی، مبتنی بر اطلاعات داده و همسو با تحولات تکنولوژی برای کشور مهیا خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: با همکاری تیمهای دانشبنیان پردازش، تحلیل و توسعه سامانههای فنی در دستور کار بوده و نتایج این پایش پس از تحلیل، به منظور برنامهریزی و عملیات تعمیر و نگهداری در دسترس دفاتر تخصصی و اداراتکل راهداری و حمل و نقل جادهای سراسر کشور قرار خواهد گرفت.