نقش روابط عمومی در سازمان ها و جامعه

طاهره معمولی کارگر- یکی از منابع توسعه سازمانی، روابط عمومی ها هستند، ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفا یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است.
روابط عمومی ها چشمان بینا، گوش شنوا و در حقیقت، قلب هر سازمانی محسوب می شوند و برحسب رسالت و نقش حساسی که دارند از جمله آینده نگری، بحران ستیزی، اعتبارسازی، توزیع اطلاعات، فرهنگ سازی و ....گاهی آسیب های فراوانی را نیز متحمل می شوند.
بیشک روز ارتباطات و روابط عمومی بهانهای است تا بار دیگر به همدیگر یادآوری کنیم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که بدون هیچ شکی ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی سازمانها، نهادها، شرکت ها و دیگر مراکز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مجموعه سازمان های دولتی و خصوصی است.
از سویی دیگر روابط عمومیها میتوانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخصکننده روشها و نقصهای دستگاه مربوط خود باشند، اینجاست که نقش روابط عمومی ها در مسیر ارزیابی و مراقبت مسئولانه برای حرکت صحیح و موثر دستگاه های سیاست گذاری و اجرایی کشور در سطوح گوناگون مشخص می شود.
هم اکنون روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند تلاش نموده و جایگاه این حرفه را در جامعه آرمان خواه و اسلامی تثبیت نماییم.
بنده به عنوان خبرنگار و فعال رسانه به نوبه خود روز بزرگ ارتباطات و روابط عمومی را بر تمامی فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی های سازمان ها و نهادها و ادارات گیلان، که صادقانه و مخلصانه در این عرصه تلاش می نمایید تبریک عرض نموده و از پروردگار مهربان توفیقات روز افزون برایتان آرزومندم.
امید است در سال ۱۴۰۰ سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با تعامل و همدلی موجب رشد و تعالی ایران عزیزمان باشیم.