سهیل اعتراضات بیمهای؛
هیات دوم تجدیدنظر با هدف کاهش زمان رسیدگی در تامین اجتماعی گیلان فعال شد
درراستای اجرای ماده 43 قانون تامین اجتماعی و با هدف افزایش رضایتمندی جامعه کارفرمایی و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده های مطالباتی ، هیات دوم تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی گیلان از ابتدای آبان ماه آغاز به کار کرده است .
به گزارش"گسترش تولید و تجارت" به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، فرشاد خوش طالع رئیس اداره وصول حق بیمه این مجموعه با اعلام این خبر 'گفت: هیات های تشخیص مطالبات در راستای تحقق عدالت و رعایت حقوق کارفرمایان و با هدف اجرای مواد قانونی مرتبط برای بررسی اعتراضات این قشر به محاسبات و پرونده های مطالباتی تشکیل میگردد .
هیات های تشخیص مطالبات در دو سطح بدوی در واحدهای تابعه و تجدیدنظر در اداره کل استان برگزار می گردند
خوش طالع افزود:نظر به طولانی شدن زمان رسیدگی در برخی برهه ها به ویژه ایام پس از صدور بیلان های کارگاهی و با هدف ایجاد رضایتمندی و تعیین تکلیف سریعتر جهت تقویت اعتمادسازی و رعایت حقوق متقابل کارفرمایان و سازمان ، به دنبال پیگیری های انجام شده ، هیات دوم تجدیدنظر تشخیص مطالبات استان از ابتدای آبانماه راه اندازی و روند بررسی ها تسریع گردیده است .
سهم کمتر از ۴ درصدی اعتراضات؛ کارفرمایان گیلان در ۷ ماهه اول سال، مطالبات تامین اجتماعی را پذیرفتند
رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه بر اساس ماده 42 قانون این سازمان کارفرمایان برای اعتراض به بدهی های برآوردی تا یکماه پس از ابلاغ و برای ثبت اعتراض به آراء هیات های بدوی جهت بررسی در هیات تجدیدنظر استان مطابق ماده 43 قانون تامین اجتماعی تا بیست روز پس از ابلاغ فرصت دارند اظهار داشت در هفت ماهه سپری شده لغایت مهرماه تعداد 1840 پرونده ارجاعی جهت رسیدگی در هیات تجدیدنظر داشته ایم که بیانگر سهم کمتر از 4 درصدی برای اعتراضات کارفرمایان دارای پرونده فعال مطالباتی می باشد.
عدالت در هیات تجدیدنظر گیلان به ثمر نشست؛ بیش از ۵۷ درصد آرای بدوی تامین اجتماعی نقض و به نفع کارفرما رای صادر شد
فرشاد خوش طالع افزود : هیات های تشخیص مطالبات با حضور نمایندگان کارفرمایان و کارگاهها در سطح شعب و نمایندگان قوه قضائیه و اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی ، اتاق اصناف و تعاون در تجدید نظر برگزار شده و رعایت انصاف و عدالت و اصول اخلاق حرفه ای از موازین و سرلوحه منشور رفتاری اعضاء آن است و گواه این ادعا اینکه از 1589 پرونده رسیدگی شده طی 143 جلسه در هفت ماهه سالجاری ، تعداد 910 مورد منجر به فسخ رای هیات بدوی و در واقع به نفع کارفرما ( 57/3 درصد پرونده ها ) و 109 مورد ( 6/9 درصد پرونده ها ) با صدور قرار برای بررسی بیشتر و تنها 570 فقره از پرونده ها معادل 35/8 درصد با تایید رای بدوی همراه بوده است .
اعتراضات کمتر از ۴ درصد؛ کارکرد مطلوب سیستم محاسباتی در مواجهه با بیش از ۸۱ هزار پرونده مطالباتی تامین اجتماعی گیلان
وی خاطر نشان کرد با توجه به وجود بیش از 81 هزار پرونده مطالباتی در سطح شعب که 43500 فقره آن فعال و دارای بیمه شده است این میزان اعتراضات بیانگر سهم اندک کمتر از 4 درصدی و عملکرد مطلوب سیستم محاسباتی در سازمان می باشد .