معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت:
بنگاه اقتصادی بدون داشتن واحد تحقیق و توسعه محکوم به شکست است
معاون آموزش ، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: اگریک بنگاه اقتصادی بخواهد ماندگاری داشته باشد اما R&D نداشته باشد و ازعلم ودانش بهر نگیرد محکوم به شکست است.
به گزارش "گسترش تولید و تجارت" قبادیان در سومین کنگره سراسری برند ملی ، اقتدار ملی افزود: انقلابهای صنعتی را نسلهای اول و دوم و سوم دانشگاه رقم زدند و صنعت و دانشگاه امروز باید عجین باشند اما نه صنعت دانشگاه را قبول دارد و نه دانشگاه صنعت را و ما باید به این ارتباط بهبود ببخشیم.
وی با اشاره به طرح " تاپ " افزود: طرحی را ارائه داده ایم که هیچ پایان نامه و رساله دکتری در دانشگاه تصویب نشود مگر اینکه معضلات بنگاهها را بررسی کند و از سوی بنگاهها حمایت و تایید شود و این شرایط برد – برد است که نهایت بهره برداری را خواهیم کرد اما شرط موفقیت طرح همکاری مجلس و دولت است.
قبادیان افزود: از حدود 100 هزار بنگاه تولیدی تنها دو درصد یعنی حدود 2 هزار بنگاه واحد تحقیق و توسعه دارند.
وی تصریح کرد: برند به عنوان تکیه گاهی برای تعاملات اجتماعی و ایجاد جایگاه اجتماعی مطرح است و جامعه هم به آن جایگاه احترام قایل است.
قبادیان تاکید کرد: ماندگاری برند به تایثر گذاری آن در سطح بین المللی است و اگر مدیران بنگاهها و کارفرمایان بخواهند کالایشان مطلوبیت داشته باشد باید بر دو عامل کیفیت و قیمت متمرکز شوند.
وی ادامه داد: اگر تولید کالا بر اساس استاندارد لازم و قیمت مناسب باشد خریدار خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اضافه کرد : امروز برند بخش جدا نشدنی و اساس کسب و کار است.
قبادیان تصریح کرد: برند امروز مزیت رقابتی است و کار اقتصادی بدون برند امکان فعالیت دراز مدت ندارد.
منبع: شاتا