تویوتا همچنان عقیده دارد که اکثر خریداران، خودروهای برقی را نمی خواهند!
تویوتا معتقد است که مصرف کنندگان باید در مورد پیشرانه خودروی خود حق انتخاب داشته باشند. این خودروساز ژاپنی معتقد است که در نهایت مصرف کنندگان تصمیم نهایی را در مورد پذیرش خودروهای_برقی خواهند گرفت از سویی تسلا تنها خودروساز خودروهای برقی در ایالات متحده است که با وجود قیمت های بالا، تقاضا برای خودروهای این کمپانی به طور مداوم در حال افزایش است.

منبع: insideevs
مترجم: امیر شاهعلی – دپارتمان برنامهریزی و توسعه کسب و کار گروه مشاوران پویشگران فرانگر
بنابر اعلام معاون اجرایی فروش در آمریکای شمالی این کمپانی "جک هالیس"، هدف گذاری پوشش 50% درصد از بازار آمریکا در سال 2030 بواسطه خودروهای_برقی محقق نخواهد شد.
تویوتا قهرمان بلامنازع خودروهای هیبریدی جهان است و سالهاست که در مسیر تولید و توسعه خودروهای برقی با تردید گام برمی دارد.
این کمپانی حتی تا آنجا پیش رفته است که کمپینهای تبلیغاتی این خودروساز خودروهای هیبریدی را در مقابل خودروهای برقی تبلیغ می کند و آنها را "خود_شارژ" می نامد.
اساسا، تویوتا معتقد است که مصرف کنندگان باید در مورد پیشرانه خودروی خود حق انتخاب داشته باشند. این خودروساز ژاپنی معتقد است که در نهایت مصرف کنندگان تصمیم نهایی را در مورد پذیرش خودروهای_برقی خواهند گرفت.
در مقابل، دولت آمریکا امیدوار است تا سال 2030 حداقل 50 درصد از فروش خودروهای جدید از نوع تمام برقی باشد. دولت بایدن در سال 2021 این هدف گذاری را انجام داده است و از آن زمان، بسیاری از خودروسازان در این حوزه در حال برنامهریزی هستند.
البته این اولین باری نیست که تویوتا بهعنوان یک خودروساز، اعلام می کند که بازار به دلایلی از جمله کمبود زیرساخت شارژ و قیمت بالا، برای پذیرش خودروهای برقی آماده نیست.
اظهار نظر هالیس در شرایطی مجددا بیان شده است که قیمت بنزین در یکی از بالاترین سقفهای تاریخی خود بوده و تقاضا برای خودروهای برقی به طور تصاعدی در حال افزایش است و سایر خودروسازان سرمایهگذاریهای هنگفتی در این بخش انجام میدهند.
هالیس در ادامه می گوید با وجود اینکه تویوتا بیش از 20 سال است که خودروهای هیبریدی می فروشد، ولی مردم هنوز آنها را به اندازه خودروهای با موتورهای درونسوزسنتی نمی پسندند. وی عقیده دارد که هیبریدی ها مقرون به صرفه تر از خودروهای برقی هستند و باعث ایجاد نگرانی از بابت محدودههای حرکتی نمی شوند، با این حال هنوز نمی توانیم انبوه مردم را به خرید آنها ترغیب کنیم.
طبق نظر او 25 سال طول کشیده است تا به کمتر از 10 درصد (سهم بازار) خودروهای هیبریدی برسیم و مصرف کنندگان را نتوانسته ایم به خرید بیشتر این خودروهای مقرون به صرفه تشویق کنیم.
لازم به ذکر است که تسلا تنها خودروساز خودروهای برقی در ایالات متحده است. با وجود قیمت های بالا، این شرکت بسیار موفق است و تقاضا برای خودروهای این کمپانی به طور مداوم در حال افزایش است.
در واقع، حدود دو سوم (66%) از تمام خودروهای تمام برقی جدید فروخته شده در آمریکا در نیمه اول سال 2022، مدلهای تسلا بودند و مصرفکنندگان تا یک سال یا بیشتر منتظر تحویل آنها هستند.
اگر امروز تعدادی خودروی برقی جذاب دیگر در بازار موجود بود، شاید مردم به جای اینکه منتظر تسلا باشند، آنها را می خریدند.