راه اندازی فاز اول سامانه نوبت دهی الکترونیکی در مرز زمینی آستارا
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت : فاز اول سامانه نوبت دهی الکترونیکی درمرز زمینی آستارا راهاندازی شد.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" غلامعلی نیک فهم در بازدید از استقرار سامانه نوبت دهی در پایانه بار آستارا گفت: با تلاش های صورت گرفته از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی، فاز اول سامانه نوبت دهی الکترونیک در راستای ایجاد سهولت برای ارائه نوبت دهی به رانندگان در پایانه بار آستارا راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه ، ناوگان به محض ورود به پایانه بار از طریق سامانه پلاک خوان شناسایی و نوبت بر این اساس و طی صدور برگه بارکد الکترونیکی انجام می شود؛ گفت: رانندگان می توانند از طریق سایت و اپلیکیشن به آدرس www.borderpark.ir که به ۵ زبان خارجی طراحی شده است اطلاعات نوبت دهی خود را مشاهده و در دسترس عموم خواهد بود.
غلامعلی نیک فهم گفت: این طرح با استفاده از تمامی ظرفیت ها و شناسایی سه نقطه جهت هدایت کردن بار ترافیکی در شهرستان آستارا صورت گرفته است و امروز با عملیاتی شدن در پایانه بار ؛ در مدت ۷۲ ساعت دیگر دو نقطه باقی مانده نیز به این سامانه مجهز خواهند شد.
نیک فهم با اشاره به اینکه، فاز دوم و پایانی این طرح تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل خواهد شد و با اجرای کامل آن تمامی فرایندها از ورود به پایانه بار و هدایت آن به سمت گمرک بصورت کاملا مکانیزه انجام خواهد شد، افزود: اتمام برنامه ی زیرساختی داخل گمرک مثل راه اندازی ایکس ری نیز، سبب کامل شدن چرخه ی نوبت دهی و فرایند سریع گمرکی و همچنین سبب کاهش مدت توقف کامیونها در داخل پارکینگها خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه، یکی از دلایل مهم ایجاد صف های طولانی در این پایانه، محدودیت پذیرش کامیون از سوی کشور آذربایجان است گفت: امیدواریم به زودی با پیگیریهای صورت گرفته در سطح کشوری این موضوع هم مرتفع شود.