رتبه بندی بنگاه های اقتصادی برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان
دبیر همایش حامیان حقوق مصرف کننده استان تهران گفت: فرآیند ثبت نام و رتبه بندی واحدهای تولیدی و خدماتی برتر استان تهران در راستای برگزاری ششمین همایش اعطای گواهینامه حامیان حقوق مصرف کننده آغاز شد.

وی ادامه داد: واحدهایی که تمایل به شرکت در این همایش دارند باید فرم خود اظهاری را تکمیل نموده و برای سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران ارسال کنند. این فرم در کمیته های کارشناسی بررسی می شود. در مرحله دوم بر اساس اینکه واحد تولیدی یا خدماتی است، از آن ها مدارک و مستنداتی خواسته شده و در کمیته های فنی مورد بررسی قرارگرفته و پس از اخذ استعلامات، بنگاه های اقتصادی امتیاز دهی می شوند.
به گفته شیرقاضی، در نهایت این امر طی برگزاری همایشی با حضور مقامات عالی رتبه دولتی به واحدهای تولیدی و خدماتی واجد شرایط، گواهینامه / تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان اهدا می شود.
دبیر همایش حامیان حقوق مصرف کننده استان تهران افزود: باتوجه به اینکه وجود تولید رقابت محور لازمه رشد و توسعه در هر جامعهای محسوب میشود، نیاز به معرفی و شناساندن تولیدکنندگان نمونه به جامعه عظیم مصرفکنندگان که توانستهاند با وجود همه مسائل و مشکلات، حمایت از حقوق و کسب رضایت آنها را سرلوحه خود قرار دهند، به صورت محسوسی احساس می شود.
وی افزود: علاوه براین با توجه به حمایت از فرآیند تولید و مصرف، نگاه به تولید کننده از منظر مصرفکننده و بالعکس بعنوان یکی از وظایف مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تلقی می شود که باعث شده تا به موازات کنترل، نظارت بازار و برخورد با اخلال گران نظم بازار، از بنگاههای تولید و خدماتی که در راستای احترام و توجه به خواست مشتری فعالیت می کنند به عنوان حامیان حقوق مصرف کنندگان تقدیر شود.
شیر قاضی ادامه داد: فرآیند ارزیابی بنگاههای اقتصادی توسط کمیته هایی مشترک با حضور نمایندگان استانداری، جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد ایران، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نیز نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران به عنوان رییس این کمیته ها انجام می شود.
به گفته او، این گستردگی در فرآیند ارزیابی توسط حوزههای تخصصی و ارائه نظرات مکتوب در خصوص هر بخش می تواند از نقاط قوت دیگر این همایش تلقی شود؛ بنابراین از همه بنگاههای اقتصادی تقاضا میشود نه فقط برای دریافت نشان بلکه برای آگاهی از نقاط قوت و ضعف خود و همچنین کمک به رشد و توسعه جریان تولید مشتریمحور در بنگاه خود، در فرآیند ارزیابی حضور یابند.
منبع: شاتا