رونمایی از چهار خدمت جدید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی
از این پس، پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه افراد و همچنین پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا به صورت کاملا غیرحضوری انجام میشود.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در ششمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانههای غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی که با عنوان طرح 3070 درحال اجرا است 4 سرویس غیرحضوری جدید با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل این سازمان بهره برداری گردیده و تعداد خدمات غیرحضوری در این طرح عملاً به 13 مورد رسید که از حیث کمی بیانگر تحقق 43 درصدی برنامه و از منظر وزنی بابت گستره مخاطبان و مراجعان نشانگر پیشرفت 28 درصدی این طرح بزرگ میباشد .
پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی است که از امروز به صورت کاملا غیرحضوری ارائه میشود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود.
غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.
پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا دیگر سرویس غیرحضوری رونمایی شده در هفته جاری است که طی آن بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شدهاند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری منحصرا بایستی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت درخواست کنند و نیازی به مراجعه آنان به شعب تامین اجتماعی نیست.
گفتنی است سازمان تامین اجتماعی پیگیری فراوانی برای عدم نیاز به ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا انجام داده و این موضوع در آینده نزدیک محقق خواهد شد .
مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی و همچنین دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی اعلامی و تعیین زمان رسیدگی نیز دو خدمت غیرحضوری دیگر سازمان تامین اجتماعی است که با بهرهبرداری از این دو سرویس ، کارفرمایان میتوانند از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شوند و اگر اعتراضی به بدهی دارند به صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام میشود.
بر اساس این گزارش با تاکید انجام شده برلزوم تقویت سامانه پاسخگویی ، بررسی و تحلیل پیشنهادها و ایراداتی که توسط شرکای اجتماعی و همکاران در سامانه ۱۴۲۰ اعلام میشود بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته تا با شناسایی گلوگاه های احتمالی، روان سازی فرایندها برای مخاطبان صورت گیرد .
شایان ذکر است براساس طرح 3070 که از 5 هفته قبل در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در دسترس قرار میگیرد.