سود دهی سریع، عدم نیاز به تخصص و کاهش هزینه های تامین از مزایای صنعت فرانچایز است
فرانچایز مدلی برای توسعه کسب و کار است، هنگامی که یک فرد یا مجموعه اقتصادی بخواهد سهم خود را در بازار فروش افزایش یابد یا دامنه جغرافیایی خود را با هزینه کم افزایش دهد ، می تواند برای محصول و نام برند خود فرانچایز ایجاد نماید.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" دکتر فربد طهرانی از مدرسان و اساتید برجسته حوزه کسب و کار و موسس مرکز مذاکره ایران در همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار در رشت، به ارائه مطالب علمی، آموزشی، کاربردی و مشاوره به صاحبان کسب و کار حاضر در جلسه پرداخت و اظهار داشت؛ برای موفقیت و بیزینس در کارها، در کنار انگیزه، مهارت آموزی مطالعه کتابهای مهارتی برای ایجاد کسب و کار امری ضروری است و منجر به تغییر در زندگی خواهد شد.
موسس مرکز مزاکره ایران گفت: فرانچایز مدلی برای توسعه کسب و کار است، هنگامی که یک فرد یا مجموعه اقتصادی بخواهد سهم خود را در بازار فروش افزایش دهد یا دامنه جغرافیایی خود را با هزینه کم افزایش دهد؛ می تواند برای محصول و نام برند خود فرانچایز ایجاد نماید.
وی در ادامه به مزایای فرانچایز پرداخت و تصریح کرد: ریسک کمتر، عدم نیاز به تخصص، سود دهی سریع، عدم نیاز به تبلیغات جداگانه، کاهش هزینه های تامین، حاشیه سود بیشتر، اعتماد و اطمینان بیشتر و....از مزایای صنعت فرانچایز است.
طهرانی در رابطه با اینکه فرانچایز برای چه کسانی مناسب است، گفت: کار کردن درون سیستم، زود بازده بودن، ایده پرداز بودن، همزمان کار کردن با کار قبلی و...برای صاحبان شرکتها ، کارخانه ها و تجار مناسب است.
طهرانی در پایان؛ استان گیلان را استانی مستعد در حوزه فرانچایز معرفی کرد و افزود: امیدوارم استان گیلان بزودی بعنوان شهر خلاق در صنعت فرانچایز شناخته شود.