مدیر عامل شرکت ملی پست:
پست در پی ایفای نقش کلیدی در شکوفایی اقتصاد دیجیتال است
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه این مجموعه جریان نامرئی اقتصاد دیجیتال است، گفت: شرکت ملی پست با وجود محدودیت منابع مالی و عدم توسعه فیزیکی؛ در دولت چهاردهم بدنبال ایفای نقش کلیدی در حوزه اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" محمد احمدی مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه جی نف در استانداری گیلان اظهار کرد: طبق آمار سهم اقتصاد دیجیتال نزدیک ۵ درصد از کل اقتصاد کشور است؛ ایران در مقایسه با کشورهایی مثل ترکیه، عربستان و قطر ظرفیت بسیار بزرگی در این بخش دارد که شرکت پست می تواند این ظرفیت را شکوفا کند.
هم اینک ترافیک پستی در کشور بیش از ۳۰۰ میلیون مرسوله است
وی عنوان کرد: شرکت پست اگر بخواهد در اقتصاد دیجیتال عملکردی موفق داشته باشد باید با افزایش ۲ برابری، این ترافیک پستی را سالانه به جابه جایی ۷۰۰ میلیون مرسوله برساند.احمدی اضافه کرد: باید با همتی جمعی گام بزرگی در توسعه اقتصاد دیجیتال برداریم و با کمک یکدیگر یکبار برای همیشه مساله نشانی استاندارد را در کشور حل کنیم.
۹۹ درصد از مکانهای کشور دارای کد پستی ۱۰ رقمی هستند
وی گفت : هزار و ۴۵۰ شهر و ۹۴ هزار روستا و آبادی کشور کد پستی ۱۰ رقمی دارند و شرکت ملی پست در کمتر از ۲۴ ساعت میتواند اتفاقات درون شهری را در راستای خدمت رسانی و وظیفه توزیع مرسولات پستی رصد کند.مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار کرد: برای برخورداری از نشانی استاندارد باید ابتدا کد پستی داشت در این حوزه ضعفهایی وجود دارد چنانکه در این استان بسیاری از معابر هم نام یا بینام هستند و گیلان در بخش شهری در زمره ۶ استان صدر جدول در این رابطه قرار دارد البته در نقاط روستایی وضعیت مطلوبتر است که خود حاکی از توسعه مناطق روستایی است.
برای دستیابی به نشانی استاندارد به حمایت شهرداران و دهیاران کشور نیاز داریم تا هرچه سریعتر با رفع چالشهای این حوزه نشانی استاندارد را پیاده سازی کنیم
استاندار گیلان نیز در اینجلسه اظهار کرد: در زنجیره تامین؛ سه جریان شامل؛ کالا، اطلاعات و مالی بسیار حائز اهمیت است این جریانات اگر اصطکاک نداشته باشند هزینه زندگی و قیمت تمام شده کالا و خدمات به پایینترین سطح ممکن خواهد رسید.هادی حق شناس اضافه کرد: امروز این امکان و فرصت طلایی برای مدیران فراهم شده است تا جی نف را در استان اجرایی کرده و علاوه بر کاهش ترافیک شهری از حضور فیزیکی مردم به ادارات، شرکتها و فروشگاهها بکاهند.حق شناس الفبای شهر هوشمند و اقتصاد دیجیتال را دستیابی به اطلاعات صحیح دانست و گفت: دستگاههای اجرایی در صورت دریافت اطلاعات درست هزینه زندگی مردم را کاهش خواهند داد، اولین قدم در این راه نیز نامگذاری معابر است.وی از شوراهای شهر و فرمانداران خواست با دعوت از شرکت پست در شورای نامگذاری شهرستانها، معابر فاقد نام را نامگذاری کنند.
در شهرها، تعدد دستگاه های اجرایی بهروزرسانی داده ها ؛ انتقال اطلاعات بین دستگاهی را سخت میکند
استاندار گیلان تاکید کرد: کلیه معابر فاقد نام استان ظرف سه ماه باید تعیین تکلیف شوند و این معابر با اعداد نامگذاری شوند. در پایان ۲۰ نقطه شهری و ۱۸ نقطه روستایی از استان گیلان در شهرستانهای املش، رضوانشهر، صومعه سرا، لاهیجان و رودسر با پایان طرح ایجاد داده مکانی به پلاک تطبیقی و هوشمند مجهز شدند.
منبع: ایرنا