کاهش تقریبی یک میلیون بار مراجعه به شعب تامین اجتماعی سراسر کشور طی یک هفته
با سه خدمت جدید رونمایی شده تامین اجتماعی شامل؛ مقرری بیمه بیکاری، کفالت و کمک هزینه کفن و دفن، تعداد خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در قالب طرح 3070 به 20 عنوان رسید.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت"؛ مصطفی سالاری در هشتمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانههای غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی که با عنوان طرح 3070 درحال اجرا است؛ اظهار داشت: حدود 70 درصد از طرح 3070 برای ارائه خدمات غیرحضوری اجرا شده است و انتظار میرود که این خدمات به نحو مطلوب و کاملا غیرحضوری در اختیار مردم قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری شدن پرداخت بیمه بیکاری را به معنی عدم نیاز به مراجعه افراد به مراکز بیمهای تامین اجتماعی برای تشکیل پرونده و ثبت درخواست دانست و گفت: سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی با سامانه بیمه بیکاری وزارت کار متصل است و متقاضیانی که پس از طی مراحل و تایید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شعب تامین اجتماعی معرفی میشوند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نباید به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.
سالاری ثبت غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی را دومین خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در هفته جاری اعلام کرد و گفت: درخواست کفالت که در اکثر موارد بین شعب مختلف انجام میشود و پیش از این فرآیندی پیچیده داشته است که علاوه بر غیرحضوری شدن، اصلاح فرآیند نیز صورت گرفته است.
وی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم را از تعهدات سازمان تامین اجتماعی به جامعه تحت پوشش اعلام کرد و گفت: دریافت این خدمت نیز از هفته جاری غیرحضوری شده و بعد از این نیازی به مراجعه مردم برای دریافت این کمک هزینه نخواهد بود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر لزوم رصد و ارزیابی مداوم خدمات غیرحضوری این سازمان توسط مدیران و کارشناسان سراسر کشور تاکید کرد و گفت: برای رفع نواقص احتمالی و یا بهبود ارتقاء خدمات غیرحضوری با تمامی مدیران و کارشناسان سراسر کشور به صورت مستمر مشورت و گفتگو صورت میگیرد.
سالاری از ارایه نزدیک به یک میلیون خدمت غیرحضوری در طول هفته گذشته در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی خبر داد و گفت: خدماتی که از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ارائه میشود باید به بهترین و کوتاهترین روش ممکن خدمات مورد نیاز را ارائه دهد و ارایه همزمان خدمات به صورت حضوری در شعب نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: انتظار میرود که در اسرع وقت باجههای مربوط به خدمات غیرحضوری شده در شعب تامین اجتماعی جمع آوری شود و مردم بتوانند به سادگی از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.
سالاری راهنمایی صحیح مردم در شعب تامین اجتماعی را از دیگر مسائل مهم عنوان کرد و گفت: باید تعدادی از همکاران در ورودی شعب پاسخگوی مردم باشند و به راهنمایی مراجعه کنندگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری بپردازند و در صورت نیاز از طریق تلفن همراه مراجعه کنندگان، خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی را به آنان معرفی کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان این سازمان برای پیشبرد طرح خدمات غیرحضوری تشکر کرد و گفت: تمامی واحدهای ستادی و استانی با استفاده از تمام ظرفیت برای تکمیل سامانه خدمات غیرحضوری تلاش میکنند و از ظرفیت بخش خصوصی بویژه استارتآپها نیز برای تحقق اهداف و ارتقاء خدمات غیرحضوری استفاده شود.
در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تامین اجتماعی نیز به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح 3070 پرداختند.
براساس طرح 3070 که طی ماههای اخیر در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار میگیرد.