استاندار گیلان با انتقاد از کم توجهی برخی دستگاه ها نسبت به اولویت بندی استعدادها و ظرفیت ها گفت: در ارائه گزارش صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، هیچ جایگاهی برای برندسازی برنج، چای و مرغ دیده نشده در حالیکه در پرداخت تسهیلات باید اولویت ها تغییر کنند.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" مصطفی سالاری در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان در رشت با بیان اینکه اولویت اختصاصی استان را دریابید و صرفاً هدف جذب تسهیلات نباشد افزود: تسهیلات بایستی هدایت شود و هدف قانونگذار و دولت برای پرداخت آنها را رعایت کنیم.
وی تصریح کرد: اگر مزیتهای استان در پرداخت تسهیلات لحاظ نشود، پس از چند سال دوباره آن هدف ناموفق خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: آموزشها نیز بایستی موجب افزایش درآمدها شود که به طور مثال آموزش گردشگری بتواند در کیفیت خدمات، جذب مشتری و در نهایت افزایش درآمد تاثیر گذار باشد.
سالاری در مورد پرداخت تسهیلات خرد به ویژه در بخش کشاورزی نیز اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات بایستی سیستم پشتیبان مشخص شود که اگر سیستم پشتیبان موفق شد بتواند برندی برای استان باشد؛ ضمن اینکه این اقدام قیمت کالا را رقابتی میکند.
استاندار گیلان گفت: باید ایرادات طرحها در جلسات تبیین و در صورت نیاز در سطح ملی بیان و برای رفع آنها اهتمام شود.
وی به تسهیلات در حوزه مسکن و بافت فرسوده نیز اشاره و اضافه کرد: راه و شهرسازی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بافتهای فرسوده باید بهتر و دقیقتر عمل کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر هزینه صحیح تسهیلات بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: باید در کنار تسهیلات باز آفرینی شهری گرهای از شهر باز شود و اثر بخشیها قابل لمس باشد.
منبع: ایرنا