تامین اجتماعی سامانهی نوبتدهی متمرکز را فعال کرد؛ خدمات درمانی با یک کلیک در دسترس عموم
سامانه متمرکز نوبتدهی اینترنتی سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://tamin.ir/html/item/4474 راهاندازی شده است تا کلیه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در سراسر کشور بتوانند بدون مراجعه حضوری و در هر ساعت از شبانهروز، نوبت خود را برای دریافت خدمات درمانی انتخاب کنند.
هدفگذاری برای عدالت و صرفهجویی در زمان
به گزارش "گسترش تولید و تجارت" به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به نقل از سایت رسمی سازمان، با ثبتنام در سامان نوبتدهی https://tamin.ir/html/item/4474، کاربران میتوانند بهصورت آنلاین، نوبت درمانی دریافت کرده و از خدمات مراکز درمانی تامین اجتماعی بهرهمند شوند. راهاندازی این سامانه، گامی مهم در جهت کاهش ازدحام در مراکز درمانی، صرفهجویی در زمان، افزایش عدالت در دسترسی به خدمات، ارتقای کیفیت خدماترسانی و توسعه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی به شمار میرود.
فرآیند گام به گام نوبتدهی غیرحضوری
فرایند دریافت نوبت بهصورت کاملاً غیرحضوری برای بیمهشدگان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش آنها انجام میشود. کاربران پس از ثبتنام، میتوانند تخصص، پزشک و زمان ویزیت مورد نظر خود را انتخاب و در زمان تعیینشده برای ویزیت حضوری مراجعه کنند. همچنین، کاربران با ورود به بخش مخصوص هر استان، قادر خواهند بود نوبت مورد نظر خود را از میان مراکز درمانی تامین اجتماعی همان استان انتخاب کنند.
روشهای جایگزین نوبتدهی برای تسهیل دسترسی
با وجود تمرکز بر نسخه آنلاین، سازمان تامین اجتماعی برای اطمینان از دسترسی همه اقشار، چهار روش جایگزین برای اخذ نوبت در مراکز درمانی استانها فراهم کرده است. بیمهشدگان میتوانند علاوه بر سامانه اینترنتی، از طریق تماس تلفنی متمرکز به شمارهگیری 44955 (با تلفن ثابت) و 01344955 (با تلفن همراه) اقدام کنند. همچنین، استفاده از کدهای دستوری USSD با شمارهگیری کدهای #13*1420*4* و #24*142020*6655*، و همچنین بهرهگیری از اپلیکیشن «رایطب» از دیگر تسهیلات ارائه شده برای دریافت خدمات نوبتدهی غیرحضوری است.
خدمات پشتیبانی و راهنمایی
برای هرگونه راهنمایی فنی یا پاسخ به پرسشهای احتمالی در خصوص نحوه عملکرد سامانه نوبتدهی، بیمهشدگان میتوانند با مرکز تماس سراسری 1420 تماس حاصل نموده و از مشاوره کارشناسان بهرهمند شوند. این مرکز به عنوان حلقه ارتباطی نهایی، برای اطمینان از استفاده روان جامعه هدف از خدمات الکترونیک جدید، فعال است.