تکنیک های رهبری کسب و کار با هدف بهینه سازی وقت و انرژی
دشوارترین تصمیمی که مدیران در فرآیند فعالیت شان می گیرند، نحوه تخصیص منابع در دسترس شان است. این امر اهمیت بسیار زیادی در سرنوشت کسب و کارها دارد. اگر شما منابع تان را به طور درست اختصاص ندهید، خیلی زود از گردونه رقابت بازار خارج خواهید شد. یکی از مشکلات اساسی مدیران در این میان کمبود زمان و همچنین انرژی کافی برای رسیدگی به کارهای برندشان است.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت"، مدیران همیشه از نقطه نظر درونی سازمانی به کسب و کارشان نگاه می کنند. درست به همین خاطر گاهی اوقات ایده های بسیار خوب یا به ذهن شان نمی رسد یا خیلی دیر از آنها مطلع می شوند. این امر نه تنها زمان زیادی از کارآفرینان خواهد گرفت، بلکه در نهایت توان شان را هم به شدت فرسوده می کند. با این حساب شما باید برای بهبود وضعیت برندتان یک برنامه همه جانبه داشته باشید، در غیر این صورت حتی ساده ترین ایده های کاری را هم خیلی دیر پیدا خواهید کرد.
نگاه کردن به وضعیت کسب و کار از زاویه دید مشتریان همیشه یکی از راهکارهای مناسب برای برندها محسوب می شود. این امر شما را در موقعیت بسیار مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و مدیریت بهینه زمان و انرژی تان قرار می دهد. درست به همین خاطر اغلب رهبران تجاری موفق توانایی بالایی در ارزیابی وضعیت برندشان از جایگاه مشتریان دارند. این امر اطلاعات به روزی درباره سطح کیفی برند و همچنین نیازهای احتمالی مشتریان در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین باید به طور مداوم در تلاش برای استفاده از نکات موردنظر به طور حرفه ای باشید.
اگر شما توانایی دنبال کردن ایده این بخش را ندارید، همیشه امکان الگوبرداری از برندهای بزرگ تر در دسترس تان خواهد بود. این امر شما را نسبت به راهکارهای موفقیت در نگاه از بیرون به برند یاری خواهد کرد.
نه گفتن را تمرین کنید
در دنیای شلوغ و پر از مشغله کنونی اغلب مدیران در تلاش برای پیگیری تمام کارها با بهترین کیفیت ممکن هستند. در این میان نه گفتن به درخواست های مختلف دیگران مهارت بسیار مهمی محسوب می شود. وقتی شما کارهای زیادی برای رسیدگی دارید، نه گفتن به دیگران کمک شایانی به شما خواهد کرد. این امر کسب و کار شما را در شرایطی مناسب از نظر مدیریت زمان قرار می دهد. همچنین انرژی تان هم بی جهت برای کارهای دیگران به هدر نمی رود.
اغلب اوقات وقتی برنامه ریزی درستی در یک برند برای کارها وجود نداشته باشد، همه کارمندان برای کمک گرفتن از شما صف می کشند. با این حساب اگر مایل به انجام کارها به طور بهینه و بدون دردسر هستید، باید اول از همه برنامه دقیقی برای پیشبرد کارهای تان داشته باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نخواهید کرد.
کمک کردن به دیگران در قالب مربیگری
شما لازم نیست به طور کامل وارد حوزه های مسئولیت دیگران شوید تا کمکی به آنها کرده باشید. رهبران تجاری حرفه ای به جای اینکه در کار دیگران دخالت کنند، با توصیه های حرفه ای به کمک شان می شتابند. این امر در بلندمدت موجب تاثیرگذاری بهتر بر روی عملکرد کارمندان و همچنین صرفه جویی در انرژی خودتان می شود. بنابراین باید به طور مداوم آن را مدنظر قرار دهید./فرصت امروز