امروز: آخرین بروزرسانی:

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران:

شرکت ملی پُست ایران، آماده ایجاد سورتینگ مکانیزه خدمات پستی است

0

view

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: خدمات پُستی در گیلان روند رو به رشدی دارد، اما نیازمند ایجاد زیر ساخت هایی برای توسعه هر چه بیشتر است.

شرکت ملی پُست ایران، آماده ایجاد سورتینگ مکانیزه خدمات پستی است

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات پست گیلان برگزار شد اظهار داشت: پست به لحاظ قدمت و خدمت از جایگاه خوبی بین مردم برخوردار است و در حقیقت مردم پست را مظهر ارتباطات در جامعه می دانند.

رمضانعلی سبحانی فر با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان به عنوان اولین سفر استانی خود اظهار داشت: پست و خدمت آن در گیلان روند رو به رشدی دارد، اما نیازمند ایجاد زیر ساخت هایی برای توسعه هر چه بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد بار ترافیکی پُست، مربوط به خریدهای اینترنتی است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است و هم اکنون در حال تقویت زیر ساخت های شرکت پست رشت هستیم تا 2 ماه آینده این بار را بصورت ریلی به گیلان حمل کنیم.

وی تصریح کرد: این شرکت آمادگی دارد از محل طرح هوشمند سازی پست، مرکز مکانیزه پست و سورتینگ شامل خدمات خرید انتقال، تجزیه مکانیزه و آماده سازی امانات پستی در رشت را ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: در راستای بهبود خدمات، بر گسترش برنامه های پست با محوریت توسعه خدمات در بستر حمل و نقل ریلی متمرکز شده ایم و با توجه به اتصال خط ریلی به رشت، ظرفیت های خوبی در گیلان برای تحقق این مهم فراهم آمده است. 

وی با اشاره به افزایش ترافیک و توزیع به موقع مرسولات پستی در کشور، اظهار داشت: با توجه به مذاکرات انجام شده با شرکت راه آهن، استفاده از خطوط ریلی و واگن های استیجاری برای حمل و نقل سریع مرسولات پستی، در برنامه اجرایی شرکت ملی پست قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در راستای هم افزایی و توسعه هرچه بیشتر تعامل و همکاری با دفاتر ict روستایی، گفت: حمایت از کسب و کارهای بومی و خدمات رسانی بهینه به روستاییان از اولویت های اصلی شبکه است.

سبحانی فر با بیان اینکه بار ترافیکی، در سال گذشته بیش از 300 میلیون مرسوله بوده است یادآور شد: از این تعداد بار ترافیکی مرسولات رضایت نداریم و باید فرهنگ سازی شود تا مردم به صورت نیابتی بسیاری از کارهایشان را به شرکت پست بسپارند و همزمان با الکترونیکی شدن امور در ادارات باید بخش فیزیکی آن توسط پست انجام شود که در حال سرعت بخشی به این موضوع هستیم.

رتبه دوم گیلان در ارسال بسته و امانات پُستی

مدیر کل پست گیلان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و در پیش بودن هفدهم مهر روز جهانی پُست، از تلاش مضاعف همکاران خود در ایام کرونا تقدیر نمود و افزود: استان گیلان از اول سالجاری تاکنون در خصوص بسته و امانات پستی افزایش 300درصدی داشته و بعد از تهران رتبه دوم را در کشور داراست.

فخربین سبحانی با بیان اینکه سهم بار ترافیک استان گیلان در 6 ماهه گذشته 30 درصد از بازار استان را جذب و به شبکه وارد کرده است؛ گفت: در گذشته این کار توسط بخش خصوصی انجام می شد. مدیر کل پست گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان جزو استان های برتر در حوزه  پروژه جی نف به شمار می رود؛ افزود: در این راستا همکاری خوبی بین ما با دیگر سازمان ها از جمله بنیاد مسکن و اداره کل شهرسازی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پست سازمانی دولتی و خدمات رسان است؛ افزود: رعایت اصل مهم امانتداری در شرکت پست باعث جلب اطمینان مردم به این دستگاه خدمت رسان گردیده است.

وی با تصریح بر اینکه وزیر ارتباطات نگاه ویژه ای در حوزه الکترونیکی کردن شبکه دارد گفت: در حوزه بازاریابی استارتاپ ها، خرید و فروش اینترنت در یکسال اخیر جهش خوبی ایجاد شده است که ما هم مستثنی نبودیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

سبحانی در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص ترافیک بسته های پستی نسبت به چند سال گذشته جهش چشمگیری داشتیم و از 180 هزار مرسوله، در سال 99 به یک میلیون و 56 هزار مرسوله رسیدیم، همچنین در ترافیک خارجه از 160 هزار مرسوله در سال 95 ، به 204 هزار مرسوله در سال 99 رسیدیم که در این زمینه رشد 30 درصدی داشتیم.

تجهیزات مرتبط با خدمات رسانی و لجستیکی در پست، نیازمند نوسازی

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست راه آهن گیلان را ظرفیت خوبی برای خدمات پُستی عنوان کرد و اذعان داشت: تجهیزات مرتبط با خدمات رسانی و لجستیکی در پست، نیازمند نوسازی است و انتظار داریم که در این خصوص، از سوی شرکت ملی پست به استان کمک شود.

 

- پست قدیمی ترین دیوان سالاری کشور است که بصورت رسمی و غیر رسمی در یک ساختار مناسب به مردم، دستگاه ها و دولت ها خدمت رسانی می کرده و فعالیت قاصدها و چاپارها که از دوره هخامنشیان بنا شده بود، نمونه هایی از این دست است. ساختار اداری غیر رسمی از گذشته دور با تاریخ ایران عجین شده، به همین واسطه واژه پست در اصل از زبان فارسی به دیگر زبان ها نفوذ و رواج یافته است. در بحث ساختار رسمی نیز قدیمی ترین ساختاری است که ایجاد شده و از سال 1294 ساختار آن به طور رسمی تدوین شد.

- استان گیلان جزو 8 استان بزرگ شبکه پُستی کشور است.

 

گزارش: طاهره معمولی کارگر

لینک کوتاه

برچسب ها :

0 نظر

ارسال دیدگاه