امروز:
  • دلار - ریال
  • یورو ریال
  • پوند ریال
  • دلار کانادا ریال
  • درهم ریال
  • لیر ریال
  • یوان ریال
  • ین ریال

ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان قراردادی تصویب شد

0

view

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به اینکه عمق‌بخشی به خدمات درمانی و ارتقای کیفی و مستمر خدمات در بخش درمان مستقیم، اولویت راهبردی بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی است، از تصویب ضوابط و مقررات تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان همکار بخش درمان مستقیم این سازمان در هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه خبر داد و افزود: در حوزه درمان غیرمستقیم و خرید خدمات نیز تلاش می‌کنیم با پرداخت بموقع مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد، کیفیت خدمات قابل ارائه به بیمه‌شدگان را ارتقاء دهیم.

ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان قراردادی تصویب شد

به گزارش "گسترش تولید و تجارت"، مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی گفت: ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان همکار این سازمان و تثبیت وضعیت اشتغال آنان با پیگیری و تاکید مدیرعامل سازمان، به پیشنهاد معاونت درمان و همراهی همه ارکان سازمان به هیات‌امنا ارائه و به تصویب رسید که ان‌شاءالله نقش موثری در رفع دغدغه‌ها و تثبیت امنیت شغلی پزشکان در حال فعالیت در مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی خواهد داشت.

وی افزود: تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی از سال 94 به این سو انجام نشده بود و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته این موضوع در جلسه اخیر هیات‌امنا که با حضور مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید. این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به واحدهای اجرایی این سازمان، به‌زودی اجرا می‌شود و جزییات آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تامین‌اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است و یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین خدمات این سازمان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، تامین و ارائه خدمات درمانی است، گفت: بیش از 50 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند که حوزه درمان تامین‌اجتماعی به این جامعه بزرگ خدمت‌رسانی می‌کند. بخش درمان تامین‌اجتماعی، به‌نوعی ویترین خدمات این سازمان و اولین جایگاه خدمت‌رسانی به ذی‌نفعان است.

افزایش عمق خدمات درمانی در درمان مستقیم

وی افزود: در بخش درمان مستقیم حدود 400 مرکز درمانی تامین‌اجتماعی در حوزه درمان مستقیم به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی می‌کنند و هدف اصلی و اولیه درمان تامین‌اجتماعی این است که هرچه بیشتر بتوانیم عمق خدمات درمانی را افزایش دهیم و خدمات بیشتر و باکیفیت‌تری را به مردم ارائه دهیم و بیمه‌شدگان درمان بهتری دریافت کنند.

اسلامی همچنین گفت: در معاونت درمان از زمان شروع به کار در این دوره، چند محور اساسی برای فعالیت و خدمت به مردم را در دستور کار قرار داده‌ایم و همه محورهای فعالیت ما در نهایت به این هدف ختم می‌شود که خدمت‌رسانی بهتری به بیمه‌شدگان داشته باشیم. قوه محرکه اصلی خدمت‌رسانی مراکز درمانی تامین‌اجتماعی؛ پزشکان و کادر درمان هستند. پزشک و پرستار به‌عنوان مهمترین ارائه‌دهندگان خدمات درمانی نقش کلیدی در تحقق اهداف سازمان تامین‌اجتماعی دارند. براین اساس از ابتدای دوره فعالیت، بهبود وضعیت استخدامی پزشکان را با جدیت پیگیری کردیم تا بتوانیم دغدغه تعداد بیشتری از پزشکان خدوم سازمان تامین‌اجتماعی را که در اقصی نقاط کشور بدون ادعا و خالصانه و در قالب قراردادی درحال خدمت به مردم هستند، از نظر شرایط استخدامی حل کرده و انگیزه کار آنان در مراکز درمانی سازمان را ارتقاء دهیم که خوشبختانه با تصویب ضوابط تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی در هیات‌امنا، امیدواریم که دغدغه این قشر فرهیخته در زمینه امنیت شغلی رفع شود.

نظام پرداخت پزشکان در حال بازنگری و اصلاح است

اصلاح نظام پرداخت پزشکان

اسلامی افزود: یکی از اصلاحاتی که ما با جدیت در بخش درمان تامین‌اجتماعی پیگیری می‌کنیم مربوط به نظام پرداخت به پزشکان است. اعتقاد ما بر این است که اگر جزء حرفه‌ای درمان (ضریب کا) در کشور یکسان شود، بهترین دستاورد را برای درمان کشور به دنبال خواهد داشت و از جابجا شدن بیمار در بین مراکز درمانی جلوگیری می‌کند. می‌دانیم اعمال جراحی که در مراکز درمانی مختلف انجام می‌شود، از نظر حرفه‌ای تفاوتی ندارد که بخواهد جزء حرفه‌ای متفاوتی داشته باشد. در بحث نظام پرداخت پزشکان، سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تابع نظام پرداخت دولتی است. هدف و برنامه ما این است که تغییراتی در نظام پرداخت ایجاد شود که با توجه به محدودیت منابع تاحدامکان فاصله بین شرایط پرداختی پزشکان شاغل در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی با سایر مراکز به حداقل برسد که این کار می‌تواند باعث تقویت مراکز درمانی تامین‌اجتماعی باشد. برای تحقق این امر پیگیری فراوانی در حوزه درمان و سایر معاونت‌های سازمان انجام شده است و در این مسیر پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و گزارش آن نیز به مدیرعامل محترم سازمان ارائه شده است.

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: بند 9 سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید دارد که جزء فنی تعرفه‌ها باید یکسان شود درحالی‌که ما در حال حاضر تعرفه‌های متفاوتی در بخش‌های دولتی، خصوصی و بخش خیریه و غیردولتی داریم. شرایط ایده‌آل این است که همان‌طور که در سیاست‌های کلی سلامت تاکید شده، جزء فنی تعرفه‌ها یا همان ضریب کا یکسان شود؛ اما تا رسیدن به آن شرایط ایده‌آل و با درنظر داشتن محدودیت‌های موجود، تلاش داریم تا حد امکان فاصله تعرفه بین تامین‌اجتماعی با سایر مراکز درمانی خصوصی و خیریه را براساس معیار عملکرد مراکز درمانی در تحقق استانداردهای درمانی، متعادل کنیم تا شرایط لازم برای پزشکان ایجاد شود و پایداری خدمات پزشکان در مراکز تامین‌اجتماعی افزایش یابد.

اسلامی افزود: در کنار تبدیل وضعیت و اصلاح نظام پرداخت پزشکان، امکان به‌کارگیری مجدد پزشکان بازنشسته سازمان تامین‌اجتماعی در مراکز درمانی سازمان را نیز پیگیری کردیم که خوشبختانه به نتیجه رسید و پزشکان بازنشسته در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی به کار ادامه دهند. پیگیری و اجرای 50 درصد فوق‌العاده ویژه همکاران مراکز درمانی نیز یکی دیگر از اقدامات معاونت درمان در این دوره بود که خوشبختانه با حمایت مدیرعامل محترم و معاونان محترم سازمان اجرایی شد و امیدواریم برای کادر اداری مراکز درمانی نیز اجرایی شود.

وی پیگیری اجرای تعرفه خدمات پرستاری را یکی دیگر از اولویت‌های معاونت درمان سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکردها و اولویت‌های ما در حوزه درمان، یکپارچه‌سازی این حوزه است. اعتقاد داریم که بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی طبق قانون الزام که به‌نوعی اساسنامه درمان تامین‌اجتماعی محسوب می‌شود، باید با یک رویه ثابت اداره شود. پیگیر هستیم که همه مراکز هیات‌مدیره‌ای تحت پوشش معاونت درمان قرار بگیرند و در حال بررسی و مطالعه هستیم که چه روشی برای اداره مراکز درمانی تامین‌اجتماعی مناسب‌تر است. در این زمینه 10 مرکز درمانی را انتخاب کرده‌ایم که به‌صورت آزمایشی با بودجه عملکردی اداره شوند و در ادامه اگر یکپارچه‌سازی درمان به نتیجه برسد از این الگو نیز می‌توانیم برای اداره مراکز درمانی استفاده کنیم.

مشارکت و همراهی جدی تامین‌اجتماعی در طرح دارویار

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به مشارکت و همراهی جدی این سازمان در اجرای طرح دارویار گفت: بخش درمان غیرمستقیم، پاسخگوی بخش اعظم نیازهای درمانی بیمه‌شدگان است و لازم است از همراهی و همکاری پزشکان و مراکز درمانی، دارویی و تشخیصی دولتی و خصوصی که در این بخش و در زمینه تامین و ارائه خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان با ما همکاری دارند، قدردانی کنم. در حوزه درمان غیرمستقیم و خرید خدمات تلاش می‌کنیم با پرداخت بموقع مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد، کیفیت خدمات قابل ارائه به بیمه‌شدگان را ارتقا دهیم.

اسلامی با اشاره به تشکیل بالغ بر 26 هزار پرونده ناباروری در اجرای طرح جوانی جمعیت در سازمان تامین‌اجتماعی، از تحقق 97 درصدی نسخه الکترونیک در بخش ویزیت پزشکان و تحقق بیش از 90 درصدی این طرح در مراکز پاراکلینیکی خبر داد و گفت: در درمان مستقیم تامین‌اجتماعی کارهای ارزشمندی انجام شده است. تعداد مراجعان از 54 میلیون ویزیت در شش ماهه اول سال قبل به 65 میلیون ویزیت در شش ماهه اول سال جاری افزایش یافته که رشد حدود 20 درصدی را نشان می‌دهد و در بخش بستری، رشد 12 درصدی و در اعمال جراحی نیز رشد 30 درصدی داشته‌ایم.

وی توسعه و عمق‌بخشی خدمات بخش درمان و به‌ویژه بخش درمان مستقیم را از راهبردهای اصلی بخش درمان تامین‌اجتماعی معرفی کرد و با اعلام ارتقای شیفت 10 مرکز درمانی تامین‌اجتماعی عمدتاً در مناطق کمتر برخوردار گفت: تامین‌اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است و ما امانتدار آنان هستیم. هرچه بتوانیم عمق تعهدات درمان را افزایش دهیم، آرامش‌خاطر بیمه‌شدگان افزایش خواهد داشت.

بیشترین اطمینان خاطر برای بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی را بخش درمان ایجاد می‌کند. رویکرد و سیاست راهبردی ما در بخش درمان مستقیم افزایش عمق و کیفیت  خدمات درمانی مراکز درمان مستقیم تامین‌اجتماعی است و در همین مسیر، برای نگهداشت پزشکان و کادر درمان باید بیشتر تلاش کنیم تا این اهداف محقق شوند. در کنار ارتقای عمق خدمات، توسعه افقی مراکز درمانی را نیز مدنظر داریم و امسال اعتبارات خوبی برای ایجاد، بهسازی و تجهیز مراکز درمانی تامین‌اجتماعی تخصیص یافته است.

منبع: تامین اجتماعی استان گیلان

لینک کوتاه

برچسب ها :