لزوم توجه بخش خصوصی به ۴ بازار صادراتی
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم توجه به صادرات غیرنفتی گفت: در شرایط فعلی باید به بازارهای عراق، روسیه، چین و پاکستان توجه ویژهای داشته باشیم و نباید از آنها غفلت کرد.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در نشست هماندیشی اصحاب رسانه با اشاره به موضوع حمایت از صنعت و تولید گفت: منظور از حمایت، حمایت توام با دخالت قیمتگذاری، تعیین نرخ، روشهای توزیع و ایجاد سامانههای مختلف نیست و این نوع حمایت را بدترین نوع حمایت میدانیم، بلکه به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم که بهترین نوع حمایت آن است که مردم اطلاع درستی از وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی کشور داشته باشند و اخبار صحیح از پیشرفتهای صنعتی کشور منتشر شود.
لزوم تقویت بازارهای صادراتی
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت افزود: به عنوان بخش خصوصی استراتژی بلند مدت نداریم و برنامهها کوتاه مدت و نهایتا دو ساله است، زیرا با توجه به شرایط و مشکلاتی مثل تورم، و نقدینگی نمیتوان برنامهریزی طولانی مدت داشت. مرتضوی با اشاره به لزوم تقویت بازارهای صادراتی اظهار داشت: شاید یکی از مهمترین بازارهای صادراتی ما در حوزه کالای غیرنفتی کشور عراق باشد و بعضا انتقاداتی صورت میگیرد که چرا تمرکز روی این بازار است که در اینجا باید بگویم این کشور روزانه حدود 5 میلیون بشکه نفت صادر میکند و لذا به یکی از کشورهای پولدار تبدیل شده که در بازار خرید میکند، بنابارین این فرصت برای ما محسوب میشود تا بتوانیم کالاهای تولیدمان را به این کشور بفروشیم. وی افزود : ما حتما باید به بازار عراق و بازارهایی نظیر افغانستان و روسیه تمرکز کنیم.