اجرای مرحله جدید قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان از اول دی ماه ۱۴۰۴
سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اجرای مرحله جدید قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان از اول دی ماه ۱۴۰۴ اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای اعلام کرد: «با عنایت به مفاد بند (غ) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۴ مبنی بر اینکه از ابتدای دیماه سالجاری صرفاً اعتبار مالیاتی مستند به صورتحسابهای الکترونیکی ثبت شده در سامانه مودیان قابل قبول خواهد بود؛ باهدف کسب آمادگی توسط مودیان محترم برای ورود به مرحلهای جدید از اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان از تاریخ ۱۴۰۴.۱۰.۱ و همچنین تسهیل در حسابرسی سیستمی «اظهارنامههای مالیات بر ارزشافزوده» در دورههای مالیاتی تابستان و پاییز سال ۱۴۰۴، تکمیل «درایههای خارج از سامانه مودیان» مربوط به ردیفهای کاهنده مالیات بر ارزشافزوده در جداول چهارگانه اظهارنامه پیشفرض مالیات بر ارزشافزوده، از طریق ارائه جزئیات و تکمیل «فهرست معاملات» توسط مودیان محترم امکانپذیر خواهد بود.
بدین منظور مودیان محترم بایستی اطلاعات مدنظر خود را در زمان مسترد نمودن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، در قالب جداول پیوست این اطلاعیه و از طریق بخش «اظهارنامه پیشفرض» در کارپوشه اختصاصی خود در سامانه مودیان بارگذاری نمایند؛ پس از این اقدام مجموع مقادیر نهایی بابت هر فهرست معاملات به صورت سیستمی در درایههای مربوطه در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده درج و نمایش داده خواهد شد.
لازم بهذکر است که «تکمیل فهرست معاملات» از طریق بارگذاری فایل نمونه وجود خواهد داشت؛ همچنین مودیان محترم میتوانند فایلهای نمونه را از تارنمای سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https://www.intamedia.ir/ از بخش «آییننامهها، دستورالعملها و نرمافزارهای مرتبط» مربوط به پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان دریافت نمایند.»
منبع: ایرنا