راه اندازی سامانه طرح دادور در گیلان
مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری گیلان از آغاز اجرای سامانه طرح دادوردر گیلان خبر داد و افزود: اعطای مجوز از طریق سامانه های الکترونیکی کار بزرگ اقتصادی برای کشور است.

به گزارش گسترش تولید و تجارت و به نقل از ایرنا ، محمد حسینی در نشست توجیهی با فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان با حضور دبیر اجرایی مرکز ملی پایش کسب و کار کشور اظهار داشت : گستره فراگیری صدور مجوزها در جامعه امروز به وضوح دیده میشود و اگر فرآیند صدور مجوزها در بستر فضای الکترونیک فراهم شود گامی موثر در بهبود ایجاد کسب و کار و دولت الکترونیک برداشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: با ایجاد و راه اندازی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور بستر تحقق دولت الکترونیک فراهم می شود و باید از این بستر بدرستی استفاده کرد.
حسینی در همین راستا، سامانه دادور بمنظور دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان و صدور مجوزهای کسب و کار در استان راه اندازی می شود.
وی یادآور شد:متقاضیان دریافت مجوز می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.bemcenter.ir ثبت نام در آن شکایات خود را ثبت ، روند پاسحگویی و پاسخ به آنها را مشاهده کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری گیلان عنوان داشت:متقاضیان دریافت مجوز می توانند مرجع پاسخ دهنده به شکایت خود را از بین استانداری و یا بالاتری مقام اجرایی دستگاه متولی صدور مجوز انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: مراجع رسیدگی کننده به شکایات بر اساس قوانین و مقررات مکلفند حداکثر ظرف یکهفته روز کاری از تاریخ ثبت شکایت ، پاسخ شکایت متقاضی را اعلام کنند.
حسینی تصریح کرد: متقاضیان دریافت مجوز در صورت عدم اقناع از پاسخ ارائه شده توسط مرجع رسیدگی کننده می توانند ضمن تغییر مرجع پاسخگویی دوباره ( تا سه بار) شکایت خود را تکرار کنند.
وی متذکر شد: در صورت تکرار بیش از سه بار ، شکایت به صورت خودکار به همراه تمامی سوابق برای مرکز ملی رقابت به عنوان مرجع نهایی اعلام نظر ارسال خواهد شد.
شایان ذکر است گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی توسط مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور به تفکیک دستگاه و واحد سازمانی تا سطح شهرستان علاوه بر ارائه بر خط در مقطع زمانی یکماهه نیز به اطلاع نظام حاکمیتی کشور و مردم خواهد رسید.