عبدالبقایی از گیلان کارشناس فعال برتر روابط عمومی وزارت علوم شد
مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوی گیلان در اجلاس سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «کارشناس فعال» معرفی شد.

به گزارش "گسترش تولید و تجارت" در اجلاس سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شمسیپور مدیرکل دفتر وزارتی و آزاد معاون برگزار شد، با اهدای لوح تقدیری از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سید مرتضی عبدالبقایی مدیر روابط عمومی و امور بینالملل پارک علم و فناوری گیلان به عنوان کارشناس فعال برتر روابط عمومی وزارت علوم تجلیل شد.
آنچه در متن لوح تقدیر آمده
در متن این لوح آمده است: به بهانه فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی از تلاش و مساعی ارزنده شما به عنوان «کارشناس فعال» در این حوزه تشکر و قدردانی می نمایم و از درگاه پروردگار متعال توفیقات روز افزون در ادامه مسیر خدمت به نظام آموزشی عالی مسالت می نمایم.
در این اجلاس که در دانشکده فنی و حرفهای دکتر شریعتی برگزار شد؛ مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی و رسانههای برتر حوزه آموزش عالی نیز برگزار شد. در این مراسم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ۶ نفر از خبرنگاران برگزیده و ۴۸ نفر از روابط عمومیهای برتر دانشگاهها، موسسات آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری تقدیر کرد.
روابط عمومیها در آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارند
زلفی گل در آئین بزرگداشت روز روابط عمومی و اختتامیه جشنواره روابط عمومیها و رسانههای برتر حوزه آموزش عالی گفت: روابط عمومیها در دانشگاهها از جایگاه خاص خود برخوردارند و همه مدیران روابط عمومی و کارکنان همیشه با اعضای هیات رییسه دانشگاه برخورد نزدیک دارند و رئیس ومعاونان دانشگاه راهی جز این ندارند که روابطشان با روابط عمومی حسنه باشد. لذا اگر رئیس دانشگاهی روابط قوی با روابط عمومی خود نداشته باشد، زحمات وتلاش هایش بازخورد خوبی نخواهد داشت.
قدرت جاذبه از ویژگی مهم روابط عمومی خوب است
وزیر علوم با بیان اینکه یکی از ویژگیهای فردی روابط عمومی ها با دستگاه مربوطه ، قدرت جاذبه زیاد و برخورد خوب و قوی عنوان کرد و ادامه داد : مدیر روابط عمومی باید روابط بسیار نزدیکی با مدیران دانشگاه داشته باشد و اگر خلاف آن باشد نباید طرف مقابل را مقصر دانست.وی مهارت ارتباطی را از ویژگیهای مدیران موفق روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومیهای آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارند؛ نقش راهبردی به این دلیل که اهداف سازمانی را باید تبیین کنند و نقش راهبری نیز به این خاطر که باید نسبت به معرفی سیاستها و قوانین و الگوهای مجموعه و سازمان خود کوشا باشند. وی در پایان با دستور به مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی وزارت علوم، از پیگیری تخصیص نیم درصد بودجه دانشگاهها به روابط عمومیها خبر داد.
گزارش از: طاهره معمولی کارگر