تعیین برنامههای فرابخشی گردشگری در دوران کرونا و پساکرونا
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: با توجه به اهمیت آمادگی و فراهمسازی مقدمات لازم جهت ورود و حضور جدی در بازار جهانی گردشگری در دوران کرونا و بعد از آن؛ ابعاد، محتوا و محدوده جفرافیایی برنامههای فرابخشی گردشگری به منظور اعتمادسازی و جذب حداکثری گردشگران بینالمللی تعیین شد.

به گزارش گسترش تولید و تجارت ، ولی تیموری در تشریح دستاورد جلسه مشترک با نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاههای ذیربط با گردشگری در خارج از کشور گفت: برنامههای معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساختهای روابط بینالمللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاریهای گردشگری بینالمللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری «وبینارهای مشترک مجازی» با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف جهت توسعه گام به گام روند گردشگری بینالمللی در دوران کنونی و آمادهسازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاههای ذیربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل شده است.
او افزود: نمایندگان دستگاه¬های مذکور نیز ضمن برشمردن زمینه¬های همکاری فرابخشی گردشگری بینالمللی، آمادگی خود را برای بهره¬گیری کامل از ظرفیت¬های نمایندگی¬های تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیل¬گری بویژه در زمینه معرفی و اطلاع¬رسانی قابلیت¬های گردشگری کشور اعلام داشتند.
به گفته معاون گردشگری در پایان نشست پیشنهاد شد می¬توان از «بسته دیپلماسی گردشگری» به منظور ایجاد همگرایی و یکپارچه¬سازی میان نهادهای ذیربط گردشگری بینالمللی بهره¬ گرفت.
او تصریح کرد: وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان متولی صنعت گردشگری کشور به منظور تحقق بخشیدن به رسالتهای خود جهت سیاستگذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سند راهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی از جمله «بسته دیپلماسی گردشگری» با ماهیت قانونی و لازمالاجرا شدن تعریف کرده است.
منبع : خبرگزاری برنا